dimanche 29 novembre 2015

Dani Miquel: La princesa Ratolina


Hi havia una vegada en un poble de la xina, una princesa ratolina que es volia casar. Ah!! Però no amb qualsevol, no, ella volia el personatge més poderós. Així que va anar a parlar amb el seu mestre, el savi més vell del seu país, i aquest li va dir que el personatge més poderós del món era el sol.
Sense el sol les fruites no podrien madurar. Així que ella sense pensar-ho dues voltes, agafà una motxilla, un entrepà i una dotzena de taronges de l’Olleria (he, he), i allà que se n’anà…

DO-MIm-LAm
La princesa ratolina, el sol ha anat a buscar, li ha dit:
- Fill de la meva vida, jo amb tu em vull casar.

FA-SOL-DO
El solet que se n’alegra, però no ho pot acceptar, perquè el núvol té més força, l’amaga  i no pot brillar.
- Aixi que el núvol és més fort que tu?
- Sí.

La princesa ratolina, el núvol ha anat a buscar, li ha dit:
- Fill de la meva vida, jo amb tu em vull casar.
Al núvol li cau la baba, i li diu tot somrient:
- Si busques qui té la força, la resposta està en el vent.
- O siga que el vent és més fort que tu?
- Sí.

La princesa ratolina, el vent ha anat a buscar, li ha dit:
- Fill de la meva vida, jo amb tu em vull casar.
El vent fa una bufanada, de tant que es va alegrar, però diu que la muntanya, és  forta i el fa parar.
- Aaaah!!!, la muntanya és la més forta?
- Sí

La princesa ratolina, a la muntanya ha anat, li ha dit:
- Filla de la meva vida, jo amb tu em vull casar.
La muntanya que tremola, poc a poc es va desfent, i de tota aquella terra, un ratolí va apareixent.
- Tot això ho has fet tu? —Diu la princesa, i el ratolí diu:
- Sí.

La princesa ratolina, agafant el ratolí, li ha dit:
- Fill de la meua vida, vas a ser el meu marit.
Quines voltes pega la vida, per anar al mateix lloc, viu, gaudeix i divertix-te, i no sigues albercoc…no.

ANDANA EDITORIAL: